Odkaz

Ako sa fotí s malou bezzrkadlovkou bez stabilizácie a zrkadlovým teleobjektívom Tokina s ekvivalentom 600 mm EQ bez AF?

Comparison of contrast at various focal lengths. White balance is set to the same, otherwise the pictures are straight out of camera Pana GF-2. Histograms show that as the focal length increases the contrast and dynamic range decreases.

Zdroj:  Pocketable paparazzi — Street Photos — Medium.

Znížený kontrast a zmenená perspektíva pri fotení s dlhšími sklami

Znížený kontrast pri fotení so sklami s dlhším dosahom

Ako vidno z náhľadu, pri fotení s tele-objektívom sa znižuje kontrast (vidno to aj podľa histogramu). Je to spôsobené množstvom vzduchu/prachu kvôli väčšej vzdialenosti. Preto treba zvýšiť kontrast buď vo foťáku, alebo v postprocessingu.

Chýbajúca stabilizácia sa dala nahradiť napevno nastaveným časom expozície na 1/1000 alebo 1/1300 sekundy, podexponovaním o 2/3 EV a niekedy aj robením série záberov.

Manuálne zaostrovanie je omnoho lepšie s novou G-M1 ako so starou GF2, lebo má kvalitnejší displej (je aj jasnejší a má väčšie rozlíšenie). Hoci Tokina je manuálny objektív, má elektrické kontakty, vďaka ktorým sa pri manuálnom ostrení zobrazí zväčšený náhľad.

Pre niekoho môže byť teda aj takýto objektív (vďaka paparazzi foteniu a netradičnej perspektíve) obľúbenejší ako ultrazoomový seťák.

Jeden názor na “Odkaz: Tokina 300 mm f/6.3 v praxi

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *